Υγιή μαλλιά: βγείτε από το ντους και μπείτε στην κουζίνα

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

«Σαπουνίστε, ξεβγάλτε, επαναλάβετε» είναι οι οδηγίες, αλλά το σαμπουάν και το conditioner από μόνα τους δεν μας χαρίζουν την υγεία των μαλλιών που επιθυμούμε. Για πιο εκθαμβωτικό λοιπόν αποτέλεσμα, βγείτε από το ντους και μπείτε στην κουζίνα.

Τα μαλλιά μας μεγαλώνουν περίπου μισό με ένα εκατοστό το μήνα και το μυστικό της καλής ανάπτυξης τους καθώς και η ανάπλαση του δέρματος και των νυχιών είναι οι θρεπτικές ουσίες που παρέχουμε στον οργανισμό μας. Αν καταναλώνουμε μια υγιεινή διατροφή, φροντίζουμε ώστε να διατηρούμε τα κύτταρα σε όλο το σώμα μας γερά και υγιή -μέσα και έξω.

Εάν η τρίχα σας είναι λεπτή δεν πρόκειται ποτέ να πυκνώσουν τα μαλλιά ανεξαρτήτως από τι τρώτε, αλλά μια καλά ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες και σίδηρο μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Προσοχή στα συμπληρώματα διατροφής για μαλλιά που πωλούνται συχνά για να πυκνώσουν ή να μεγαλώσουν γρηγορότερα. Μπορούν να επιφέρουν ανεπιθύμητο αποτέλεσμα.

Προσπαθήστε λοιπόν να πάρετε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για τα μαλλιά σας από τα τρόφιμα. Σε σπάνιες περιπτώσεις, η υπερβολική συμπλήρωση ορισμένων θρεπτικών συστατικών, όπως η βιταμίνη Α, έχει συνδεθεί με απώλεια μαλλιών.

Οι καλύτερες τροφές για υγιή μαλλιά:

Σολομός

Είναι πλούσιος σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, πηγή υψηλής ποιότητας πρωτεϊνών και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Β-12 και σίδηρο. Τα ω-3 λιπαρά οξέα κρίνονται απαραίτητα στην υγεία των μαλλιών. Έτσι, σημαντική ανεπάρκεια τους μπορεί να οδηγήσει σε ξηρότητα και θαμπάδα. Για τους χορτοφάγους συστήνετε η κατανάλωση μιας ή δύο κουταλιές της σούπας λιναρόσπορο στο καθημερινό διαιτολόγιο για ω-3 λιπαρά οξέα φυτικής προέλευσης.

Σκούρα πράσινα λαχανικά

Μπορεί ο Ποπάυ να μην έτρωγε τόσο σπανάκι για υγιή μαλλιά, αλλά σίγουρα θα είχε! Το σπανάκι, το μπρόκολο και τα σέσκουλα, είναι εξαιρετικές πηγές βιταμινών Α και C, τις οποίες χρειάζεται το σώμα μας για την παραγωγή σμήγματος. Η λιπαρή ουσία, που εκκρίνεται από τα θυλάκια των μαλλιών μας, είναι φυσικό μαλακτικό των μαλλιών. Τα σκούρα πράσινα λαχανικά παρέχουν, επίσης, σίδηρο και ασβέστιο.

Φασόλια

Τα όσπρια όπως τα φασόλια και οι φακές είναι ένα σημαντικό μέρος της περιποίησης των μαλλιών μέσω της διατροφής. Παρέχουν άφθονη πρωτεΐνη για την ανάπτυξη των μαλλιών, αλλά και μεγάλες ποσότητες σίδηρου, ψευδάργυρου, και βιοτίνης. Αν και σπάνιες, οι ελλείψεις σε βιοτίνη μπορεί να οδηγήσουν σε εύθραυστα μαλλιά. Έτσι συνιστούνται τρία ή περισσότερα φλιτζάνια φακές ή φασόλια κάθε εβδομάδα.

Ξηροί καρποί

Τα καρύδια είναι μια από τις καλύτερες πηγές σε σελήνιο, ένα σημαντικό μέταλλο για την υγεία των μαλλιών. Περιέχουν α-λινολενικό οξύ, ένα ω-3 λιπαρό οξύ που βοηθά τα μαλλιά μας όπως προαναφέρθηκε. Επίσης, πολύ καλές πηγές ψευδαργύρου είναι τα κάσιους, τα πεκάν και τα αμύγδαλα. Μια ανεπάρκεια ψευδαργύρου μπορεί να οδηγήσει σε πτώση των μαλλιών, οπότε εντάξτε τους ξηρούς καρπούς τακτικά στο διαιτολόγιό σας.

Πουλερικά

Το κοτόπουλο και η γαλοπούλα παρέχουν υψηλής ποιότητας πρωτεΐνη η οποία προσδίδει δύναμη στα μαλλιά. Χωρίς επαρκή πρωτεΐνη ή με χαμηλής ποιότητας πρωτεΐνη διατροφή, το αποτέλεσμα θα είναι αδύναμα εύθραυστα μαλλιά, ενώ μια μακροχρόνια ανεπάρκεια σε πρωτεΐνη μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια του χρώματος των μαλλιών. Τα πουλερικά παρέχουν επίσης σίδηρο με υψηλό βαθμό βιοδιαθεσιμότητας, δηλαδή το σώμα μας μπορεί εύκολα να αποκομίσει τα οφέλη του.

Αυγά

Όταν πρόκειται για την υγεία των μαλλιών σας, δεν έχει σημασία αν σας αρέσουν τα αυγά ομελέτα ή τηγανητά. Ωστόσο, όπως και να σερβίρονται, τα αυγά είναι μία από τις καλύτερες πηγές πρωτεΐνης που μπορείτε να βρείτε. Περιέχουν επίσης βιοτίνη και βιταμίνη Β-12, τα οποία είναι σημαντικά θρεπτικά συστατικά ομορφιάς.

Δημητριακά ολικής αλέσεως

Καταναλώστε δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως ψωμί ολικής αλέσεως και εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού ολικής αλέσεως, ώστε να παρέχετε στα μαλλιά σας επαρκείς δόσεις ψευδαργύρου, σιδήρου και βιταμινών του συμπλέγματος Β.

Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά

Τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το αποβουτυρωμένο γάλα και το γιαούρτι είναι οι καλύτερες πηγές ασβεστίου, ένα σημαντικό μέταλλο για την ανάπτυξη των μαλλιών. Περιέχουν, επίσης, ορό γάλακτος και καζεΐνη, δύο υψηλής ποιότητας πρωτεΐνες.

Καρότα

Τα καρότα είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, η οποία προωθεί ένα υγιές δέρμα κεφαλιού το οποίο είναι απαραίτητο για λαμπερά και ενυδατωμένα μαλλιά.

Μια ισορροπημένη διατροφή για υγιή μαλλιά

Η ποικιλία στα τρόφιμα είναι ο καλύτερος τρόπος για υγιή και όμορφα μαλλιά. Μια γενικά ισορροπημένη διατροφή η οποία περιλαμβάνει άπαχες πρωτεΐνες, άφθονα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός και γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, μας βοηθούν να διατηρήσουμε τα μαλλιά μας υγιή.

Αν επιθυμείτε να χάσετε γρήγορα βάρος με αυστηρή δίαιτα το αποτέλεσμα θα είναι σίγουρα αδύναμα μαλλιά, μαζί με ένα πόνο στο στομάχι. Οι δίαιτες χαμηλών θερμίδων είναι συχνά χαμηλές σε μερικά από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά για υγιή μαλλιά, όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ο ψευδάργυρος και η βιταμίνη Α. Εκτός από τον ελαττωμένο ρυθμό ανάπτυξης των μαλλιών που οδηγεί σε νωθρότητα, μια διατροφή εξαιρετικά χαμηλή σε θερμίδες μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε τριχόπτωση.

Ναταλία Ντελίκου Μπενέτου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

http://longevityway.com/

Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 01 Ιουνίου 2012 09:51
Ναταλία Ντελίκου Μπενέτου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

τηλέφωνο: 6974720902

email: ntelikou_natalia07@yahoo.gr