Πως να ελένξουμε το στρες μέσα από τη διατροφή μας

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

Όλοι κάποιες περίοδοι της ζωής μας υποφέρουμε από στρες. Το στρες χτυπάει παντού: στη δουλειά, στο σπίτι, στις προσωπικές μας σχέσεις, ακόμα και στη κουζίνα, μέσα από τις ανθυγιεινές τροφές που συνηθίζουμε να καταναλώνουμε μερικοί.

Το στρες δημιουργείτε από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τη ζωής μας. Μερικοί είναι γενετικά καλύτερα προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίζουν το στρες. Άλλοι μπορούν να εκπαιδεύσουν τον εαυτό τους ώστε να το αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά. Οι σωστές διατροφικές επιλογές μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τον οργανισμό ώστε να ανταπεξέρχεται καλύτερα. Το βασικό στοιχείο είναι ότι το στρες προκαλεί την απελευθέρωση τοξικών ουσιών στο αίμα, οι οποίες δημιουργούν κούραση, εκνευρισμό και θυμό. Επίσης, εξαντλεί τα αποθέματα του οργανισμού σε βιταμίνες, μεταλλικά άλατα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Παρεμποδίζει την πεπτική λειτουργία και επιβραδύνει το μεταβολισμό, πράγμα που προκαλεί αύξηση του βάρους.

Η αρχική αντίδραση του οργανισμού στο στρες είναι η κήρυξη κατάστασης συναγερμού. Η υπόφυση (αδένας που ελέγχει το ενδοκρινικό σύστημα) στέλνει χημικά σήματα στα επινεφρίδια για να απελευθερώσουν αδρεναλίνη και άλλες ορμόνες που συνδέονται με το στρες.

Μπορούμε όμως να ελέγξουμε τις δικές μας αντιδράσεις στο στρες. Μπορούμε, επίσης, να βελτιώσουμε τον τρόπο ζωής μας, με αποτέλεσμα να ενισχύσουμε τη βιοχημεία και φυσιολογία του οργανισμού ώστε να ανταπεξέρχεται καλύτερα σε αυτό. Αντί να τρώμε τροφές «σκουπίδια» όταν μας πνίγει το στρες, μπορούμε να επιλέξουμε φυσικές αγχολυτικές τροφές, που ηρεμούν το σώμα.

ΑΓΧΟΓΟΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

Ορισμένες τροφές και ποτά λειτουργούν ως ισχυρά διεγερτικά μέσα στον οργανισμό, κι έτσι γίνονται άμεσες αιτίες στρες. Αυτή η διέγερση μπορεί να προκαλέσει κόπωση στο συκώτι, να διαταράξει τα επίπεδα του σακχάρου και να βλάψει τον οργανισμό μακροπρόθεσμα.

• Η καφεΐνη υπάρχει στον καφέ, στο τσάι, στη σοκολάτα, στα ποτά τύπου κόλα. Προκαλεί έκλυση αδρεναλίνης, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα του στρες.

• Το αλκοόλ είναι ένα από τα κύρια αίτια του στρες. Προκαλεί έκλυση αδρεναλίνης, δημιουργώντας προβλήματα όπως νευρική ένταση, οξυθυμία και αϋπνία. Το πολύ αλκοόλ αυξάνει τα αποθέματα λίπους γύρω από τη καρδιά και πλήττει την ανοσοποιητική λειτουργία του οργανισμού. Επίσης, περιορίζει την ικανότητα του ήπατος να απομακρύνει τις τοξίνες από το σώμα.

• Η ζάχαρη δεν περιέχει θρεπτικά συστατικά. Δίνει μια σύντομη ώθηση στην ενέργεια του οργανισμού, η οποία όμως μπορεί να προκαλέσει εξάντληση των επινεφριδίων, που με τη σειρά της προκαλεί εκνευρισμό, μειωμένη αυτοσυγκέντρωση και κατάθλιψη.

• Το αλάτι αυξάνει την πίεση του αίματος, εξαντλεί τα επινεφρίδια και προκαλεί συναισθηματική αστάθεια.

• Αποφεύγετε τις τροφές που περιέχουν πολλά κορεσμένα λίπη, όπως είναι τα κρέατα, τα γαλακτοκομικά, τα τηγανητά και οι γνωστές τροφές «σκουπίδια». Τα λίπη προκαλούν κόπωση στο καρδιαγγειακό σύστημα.

ΑΓΧΟΛΥΤΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

Το σώμα αντιδρά στο στρες αυξάνοντας την παραγωγή στρεσορμονών, οι οποίες προκαλούν πολλά από τα συμπτώματα που συνδέονται με το στρες: αύξηση της πίεσης του αίματος, μυϊκή ένταση, πεπτικές διαταραχές, κ.α.

• Το σέλινο είναι ένα βότανο που χρησιμοποιείται από παλιά για τη μείωση της υπέρτασης.

• Οι ηλιόσποροι είναι πλούσια πηγή καλίου, περιέχουν άφθονες βιταμίνες Β και ψευδάργυρο, ουσίες που παίζουν ζωτικό ρόλο στην υγεία των επινεφριδίων.

• Το αναποφλοίωτο ρύζι είναι ένας υδατάνθρακας που αφομοιώνεται αργά από τον οργανισμό και μπορεί να ενεργήσει στην έκλυση των ουσιών που βελτιώνουν τη διάθεση.

• Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε μαγνήσιο, μια ουσία ιδιαίτερα σημαντική για την ενίσχυση της λειτουργίας των επινεφριδίων, καθώς και για το μεταβολισμό των βασικών λιπαρών οξέων.

• Το λάχανο είναι μια καλή πηγή αγχολυτικών ουσιών, και συγκεκριμένα αντιοξειδωτικών βιταμινών Α, C & E, βήτα-καροτένιου και σεληνίου. Τα αντιοξειδωτικά καταπολεμούν τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται λόγω τους στρες.

• Το αγγούρι καταπραΰνει το συκώτι και έχει θετική επίδραση στη ρύθμιση της κυκλοφορίας του αίματος.

• Το σκόρδο χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση του κρυολογήματος και της γρίπης, καθώς και της κόπωσης. Το σκόρδο περιέχει μια αποτοξινωτική ουσία την αλλισίνη, η οποία μειώνει την υπέρταση και τη χοληστερίνη και βελτιώνει τη ψυχική διάθεση.

• Τέλος ιδανικά αφεψήματα για την ένταση είναι: βαλεριάνα, γλυκόριζα, λυκίσκος, μελισσόχορτο, σκουτελλαρία, τζινσενγκ και χαμομήλι.

Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 04 Ιουνίου 2012 23:27