Ελένη Μαργέλη

Ελένη Μαργέλη

"Ελένη" απο τα "Μεμαίτζουλα"

Κυριακή, 24 Ιουνίου 2012 03:50 Δημοσιεύθηκε στην κατηγορία Πολιτισμός

ΕΛΕΝΗ

των Θανάση Παπαθανασίου & Μιχάλη Ρέππα

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΥΜΗΣ «ΜΕΜΑΙΤΖΟΥΛΑ»

Στα πλαίσια των εκδηλώσεων του Δήμου Κύμης – Αλιβερίου για το πολιτιστικό καλοκαίρι 2012 η θεατρική ομάδα Κύμης «ΤΑ ΜΕΜΑΙΤΖΟΥΛΑ» παρουσίασαν την παράσταση της ερασιτεχνικής θεατρικής ομάδας του Δήμου,

«ΕΛΕΝΗ» των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα,

Την Παρασκευή 22 Ιουνίου και ώρα 9μ.μ. στο θεατράκι του Λαογραφικού Μουσείου Κύμης.

Απόσπασμα κειμένου:

Αφροδίτη: δεν είσαι άσχημη Πευκίδα, γιατί ασχήμια και ομορφιά δεν υπάρχουν. Είναι μόνο λέξεις. Ό,τι οι άνθρωποι ονοματίζουν για όμορφο, το βρίσκουν όμορφο. Κι ό,τι ονοματίζουν άσχημο, το βρίσκουν άσχημο.

Πευκίς: είναι μόνο το όνομα?

Αφροδίτη: φταίει που σε βαφτίσανε άσχημη.

Πευκίς: μα μπορεί μια παχουλή σαν εμένα να θεωρηθεί όμορφη?

Αφροδίτη: μόνο οι παχουλές? Κοίτα να πάρεις μια ιδέα.

Διανομή ρόλων:

Πευκίς .............................................. Ζωή Νικολοπούλου

Ελένη ................................................ Δήμητρα Καμπούρη

Αφροδίτη .......................................... Αθηνά Σπύρου

Θυμαρίς ............................................ Μαρία Μάστορη

Κασσάνδρα ........................................ Σοφία Μάστορη

Πάρις – Δίας ...................................... Παναγιώτης Νικολόπουλος

Πασιφίλη ............................................ Μαρία Γαλανάκη

Εκάβη .................................................. Μαρίνα Μαργωμένου

Μενέλαος ............................................ Λίλα Τσουπεή

Προβατάκι – Αγόρι .............................. Μαρία Καραμέτη

Πάτροκλος ............................................ Λένα Γκραντέ

Έκτορας ................................................. Αννέτ Γκραντέ

Ήρα .........................................................Σουζάνα Βασσάλου

Αθηνά ....................................................Δήμητρα Αλαττίνη

Ανδρομάχη .......................................... Φιλιώ Παπαευθυμίου

Αχιλλέας................................................ Ελένη Ρούσσα

Επιμέλεια: Θοδωρής Ραυτόπουλος

Λίγα λόγια για το Έργο:

Ο Τρωικός Πόλεμος και η «Ελένη του» ανήκουν στους μύθους της παιδικής ηλικίας της ανθρωπότητας, αυτός ο πανάρχαιος μύθος πήρε διαστάσεις ιστορικής αλήθειας και ταυτόχρονα έγινε παιχνίδι και παράφραση στο στόμα των πολλών. Σε αυτή την εκδοχή απολαμβάνουμε μια παρωδία.

Για τους συγγραφείς λοιπόν ο Τρωικός Πόλεμος δεν έγινε ποτέ. Και ο λόγος ήταν η «θεϊκή» παρέμβαση της Πευκίδας, μιας ξαδέρφης της Ωραίας Ελένης. Το όλο μπλέξιμο το δημιούργησαν οι θεές (Ήρα, Αθηνά και Αφροδίτη) κυρίως για να πνίξουν την πλήξη τους. Στην Τροία δεν έφτασε ποτέ η Ωραία Ελένη, αλλά η άσχημη εξαδέλφη της η Πευκίς. Και ω του θαύματος! Ο Πάρις και όλοι οι Τρώες θα λατρέψουν τη Πευκίς και θα θαυμάσουν την ομορφιά της, αφού η ίδια θα ταυτιστεί με την Ελένη! Άλλωστε όπως λέει και η Αφροδίτη: «η ομορφιά είναι ψέμα και κατασκεύασμα, του λογικού τερτίπι. Και όλο αλλάζει μορφή και νόημα». Στο έργο αυτό που αναζητείται είναι το μυστήριο της αγάπης, το μυστήριο της ομορφιάς και η θηλυκή σαγήνη.

Μια πολύ αστεία και κωμικοτραγική παράσταση, οι πρωταγωνιστές έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό! Κάποιες στιγμές μου έδινε την εντύπωση επιθεώρησης! Με έξυπνους διαλόγους και γρήγορες αλλαγές, πολύ ενέργεια και ζωντάνια από τους ηθοποιούς, ο θεατής παρασυρόταν και ταξίδευε μαζί με τους ήρωες!

Λίγα λόγια για τη βραδιά:

Κατά τις 8:30 μ.μ. άρχισε ο κόσμος να μπαίνει στο θεατράκι του Μουσείου, στις 9 ήταν κατάμεστο και κάπου εκεί άρχισε η παράσταση. Κράτησε πάνω από δυο ώρες χωρίς διάλειμμα, πράγμα πολύ δύσκολο για έναν ηθοποιό και πόσο μάλιστα ερασιτέχνη. Το κοινό έζησε το έργο μαζί με τους ήρωες και γέλασε πολύ. Ήταν μια υπέροχη βραδιά στο υπαίθριο θεατράκι, απολαύσαμε τόσο το έργο αλλά και τους ηθοποιούς!

ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑ

Δευτέρα, 18 Ιουνίου 2012 20:01 Δημοσιεύθηκε στην κατηγορία Ευ ζην

ΚΥΤΤΑΡΙΤΙΔΑ

Τι πρέπει να γνωρίζουμε και πώς να το αντιμετωπίσουμε!

Όσο ο καιρός γίνεται και πιο ζεστός, ο πανικός ζωγραφίζεται στα μάτια των περισσοτέρων γυναικών, επειδή η καλοκαιρινή «απειλή» της κυτταρίτιδας πλησιάζει. Τι κι αν η κυτταρίτιδα βρίσκεται στα ίδια σημεία όλο το χρόνο, τι κι αν όλο το χειμώνα, τα «προβληματικά» μας σημεία προσπαθούμε να τα κρύψουμε κάτω από ρούχα, οκτώ στις εννέα γυναίκες έχουν κυτταρίτιδα. Είναι μια κατάσταση που απασχολεί ακόμα και τις λεπτές γυναίκες και όχι μόνο όσες έχουν κάποια παραπάνω κιλά ή μεγαλύτερη συσσώρευση λίπους στο σώμα τους.

Όπως γνωρίζουμε, κυτταρίτιδα ονομάζεται η διήθηση του συνδετικού ιστού με λιπαρές ουσίες, οι οποίες έχουν την τάση να σκληραίνουν, δηλαδή η κυτταρίτιδα είναι σωροί λίπους και νερού σταθεροποιημένοι με υποδόριο ιστό. Δημιουργείται από κακή τοπική αιμάτωση, η οποία έχει ως αποτέλεσμα τα λιποκύτταρα εκείνης της περιοχής να μην τρέφονται καλά. Έτσι, ο οργανισμός, αντί να αναδομεί και να καίει το λίπος, το στέλνει να αποθηκευτεί στα λιποκύτταρα για να τραφούν. Με αποτέλεσμα τα λιποκύτταρα να αυξάνουν σε όγκο, να συμπιέζουν τα αγγεία, εμποδίζοντας τις ανταλλαγές ουσιών και να επιδεινώνουν το πρόβλημα της μικροκυκλοφορίας. Η εφηβεία, η εγκυμοσύνη και η εμμηνόπαυση είναι περίοδοι στη ζωή μιας γυναίκας που ευνοούν την εμφάνιση της κυτταρίτιδας. Τα αίτια για την κυτταρίτιδα μπορεί να είναι πολλά και ανάλογα με τα αίτια, η κυτταρίτιδα μπορεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Ως αιτίες εμφανίσεώς της θεωρούνται:

• Φλεγμονώδεις και τοξικές καταστάσεις.

• Διαταραχές του εντέρου.

• Η ζωή στη μολυσμένη ατμόσφαιρα.

• Ηπατική ανεπάρκεια

• Ανωμαλία ενδοκρινικών αδένων και ιδιαίτερα του θυρεοειδή.

• Μειωμένη κίνηση και φυσική δραστηριότητα.

• Κληρονομικότητα.

• Διαταραγμένη κυκλοφορία του αίματος.

• Παρουσία παχυσαρκίας.

• Κακή διατροφή.

• Κάπνισμα.

• Αυξημένη και καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ, καφεΐνης και αναψυκτικών.

Για να διαπιστώσετε πόση κυτταρίτιδα έχετε, πιέστε το δέρμα του μηρού σας με τα δύο χέρια και θα δείτε ότι αποκτά εμφάνιση φλούδας πορτοκαλιού. Βασικά υπάρχουν 2 είδη κυτταρίτιδας: έχουμε τη γενικευμένη κυτταρίτιδα και την εντοπισμένη κυτταρίτιδα. Η γενικευμένη συνοδεύεται συνήθως και από παχυσαρκία, παρουσιάζει πόνους στον αυχένα και τη μέση. Ακόμα παρουσιάζει μια διαρκή τάση κατακράτησης υγρών στο δέρμα. Η εντοπισμένη κυτταρίτιδα παρουσιάζει στα κάτω και άνω άκρα, στο θώρακα, στην κοιλιά.

Αντιμετώπιση κυτταρίτιδας.

Πρέπει να αντιδράσετε γνωρίζοντας τα αίτια, και αλλάζοντας ήπια, σταθερά και μακροπρόθεσμα τον τρόπο ζωής σας. Πρέπει να αποφύγετε το φαύλο κύκλο, τις ανόητες δίαιτες που επιδεινώνουν το πρόβλημα. Οι διατροφικές οδηγίες πρέπει να είναι σαφείς, προσαρμοσμένες στον τρόπο ζωής σας και εύκολες να ακολουθηθούν. Να είστε προσεκτικές στις μεταβολές του σωματικού σας βάρους, χωρίς βέβαια να γίνεστε θύματα της ζυγαριάς. Η θεραπεία της κυτταρίτιδας επιτυγχάνεται, όταν παράλληλα με τη σωστή διατροφή ακολουθείται και κάποιο πρόγραμμα άσκησης για την ενίσχυση της μικροκυκλοφορίας.

Η κυτταρίτιδα μπορεί να αντιμετωπιστεί ευεργετικά με:

• Καθημερινή αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

• Επαρκή πρόσληψη υψηλής ποιότητας πρωτεϊνών.

• Αυξημένη πρόσληψη φυτικών ινών.

• Αυξημένη πρόσληψη οσπρίων, δημητριακών και ψωμιού.

• Καθημερινή κατανάλωση ημιάπαχων γαλακτοκομικών.

• Μέτρια κατανάλωση οινοπνεύματος, αποφυγή καπνίσματος.

• Επαρκή πρόσληψη βιταμινών και αντιοξειδωτικών.

• Περιορισμό απλών σακχάρων, γλυκών και αναψυκτικών.

• Άφθονο νερό.

• Αποφυγή πρόχειρου φαγητού.

• Αερόβια άσκηση.

• Μασάζ.

• Κρέμες λιποδιαλυτικές και συσφικτικές.

Πως να ελένξουμε το στρες μέσα από τη διατροφή μας

Δευτέρα, 04 Ιουνίου 2012 23:17 Δημοσιεύθηκε στην κατηγορία Ευ ζην

Όλοι κάποιες περίοδοι της ζωής μας υποφέρουμε από στρες. Το στρες χτυπάει παντού: στη δουλειά, στο σπίτι, στις προσωπικές μας σχέσεις, ακόμα και στη κουζίνα, μέσα από τις ανθυγιεινές τροφές που συνηθίζουμε να καταναλώνουμε μερικοί.

Το στρες δημιουργείτε από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τη ζωής μας. Μερικοί είναι γενετικά καλύτερα προετοιμασμένοι για να αντιμετωπίζουν το στρες. Άλλοι μπορούν να εκπαιδεύσουν τον εαυτό τους ώστε να το αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά. Οι σωστές διατροφικές επιλογές μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά τον οργανισμό ώστε να ανταπεξέρχεται καλύτερα. Το βασικό στοιχείο είναι ότι το στρες προκαλεί την απελευθέρωση τοξικών ουσιών στο αίμα, οι οποίες δημιουργούν κούραση, εκνευρισμό και θυμό. Επίσης, εξαντλεί τα αποθέματα του οργανισμού σε βιταμίνες, μεταλλικά άλατα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Παρεμποδίζει την πεπτική λειτουργία και επιβραδύνει το μεταβολισμό, πράγμα που προκαλεί αύξηση του βάρους.

Η αρχική αντίδραση του οργανισμού στο στρες είναι η κήρυξη κατάστασης συναγερμού. Η υπόφυση (αδένας που ελέγχει το ενδοκρινικό σύστημα) στέλνει χημικά σήματα στα επινεφρίδια για να απελευθερώσουν αδρεναλίνη και άλλες ορμόνες που συνδέονται με το στρες.

Μπορούμε όμως να ελέγξουμε τις δικές μας αντιδράσεις στο στρες. Μπορούμε, επίσης, να βελτιώσουμε τον τρόπο ζωής μας, με αποτέλεσμα να ενισχύσουμε τη βιοχημεία και φυσιολογία του οργανισμού ώστε να ανταπεξέρχεται καλύτερα σε αυτό. Αντί να τρώμε τροφές «σκουπίδια» όταν μας πνίγει το στρες, μπορούμε να επιλέξουμε φυσικές αγχολυτικές τροφές, που ηρεμούν το σώμα.

ΑΓΧΟΓΟΝΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

Ορισμένες τροφές και ποτά λειτουργούν ως ισχυρά διεγερτικά μέσα στον οργανισμό, κι έτσι γίνονται άμεσες αιτίες στρες. Αυτή η διέγερση μπορεί να προκαλέσει κόπωση στο συκώτι, να διαταράξει τα επίπεδα του σακχάρου και να βλάψει τον οργανισμό μακροπρόθεσμα.

• Η καφεΐνη υπάρχει στον καφέ, στο τσάι, στη σοκολάτα, στα ποτά τύπου κόλα. Προκαλεί έκλυση αδρεναλίνης, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα του στρες.

• Το αλκοόλ είναι ένα από τα κύρια αίτια του στρες. Προκαλεί έκλυση αδρεναλίνης, δημιουργώντας προβλήματα όπως νευρική ένταση, οξυθυμία και αϋπνία. Το πολύ αλκοόλ αυξάνει τα αποθέματα λίπους γύρω από τη καρδιά και πλήττει την ανοσοποιητική λειτουργία του οργανισμού. Επίσης, περιορίζει την ικανότητα του ήπατος να απομακρύνει τις τοξίνες από το σώμα.

• Η ζάχαρη δεν περιέχει θρεπτικά συστατικά. Δίνει μια σύντομη ώθηση στην ενέργεια του οργανισμού, η οποία όμως μπορεί να προκαλέσει εξάντληση των επινεφριδίων, που με τη σειρά της προκαλεί εκνευρισμό, μειωμένη αυτοσυγκέντρωση και κατάθλιψη.

• Το αλάτι αυξάνει την πίεση του αίματος, εξαντλεί τα επινεφρίδια και προκαλεί συναισθηματική αστάθεια.

• Αποφεύγετε τις τροφές που περιέχουν πολλά κορεσμένα λίπη, όπως είναι τα κρέατα, τα γαλακτοκομικά, τα τηγανητά και οι γνωστές τροφές «σκουπίδια». Τα λίπη προκαλούν κόπωση στο καρδιαγγειακό σύστημα.

ΑΓΧΟΛΥΤΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ

Το σώμα αντιδρά στο στρες αυξάνοντας την παραγωγή στρεσορμονών, οι οποίες προκαλούν πολλά από τα συμπτώματα που συνδέονται με το στρες: αύξηση της πίεσης του αίματος, μυϊκή ένταση, πεπτικές διαταραχές, κ.α.

• Το σέλινο είναι ένα βότανο που χρησιμοποιείται από παλιά για τη μείωση της υπέρτασης.

• Οι ηλιόσποροι είναι πλούσια πηγή καλίου, περιέχουν άφθονες βιταμίνες Β και ψευδάργυρο, ουσίες που παίζουν ζωτικό ρόλο στην υγεία των επινεφριδίων.

• Το αναποφλοίωτο ρύζι είναι ένας υδατάνθρακας που αφομοιώνεται αργά από τον οργανισμό και μπορεί να ενεργήσει στην έκλυση των ουσιών που βελτιώνουν τη διάθεση.

• Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε μαγνήσιο, μια ουσία ιδιαίτερα σημαντική για την ενίσχυση της λειτουργίας των επινεφριδίων, καθώς και για το μεταβολισμό των βασικών λιπαρών οξέων.

• Το λάχανο είναι μια καλή πηγή αγχολυτικών ουσιών, και συγκεκριμένα αντιοξειδωτικών βιταμινών Α, C & E, βήτα-καροτένιου και σεληνίου. Τα αντιοξειδωτικά καταπολεμούν τις βλάβες που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται λόγω τους στρες.

• Το αγγούρι καταπραΰνει το συκώτι και έχει θετική επίδραση στη ρύθμιση της κυκλοφορίας του αίματος.

• Το σκόρδο χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση του κρυολογήματος και της γρίπης, καθώς και της κόπωσης. Το σκόρδο περιέχει μια αποτοξινωτική ουσία την αλλισίνη, η οποία μειώνει την υπέρταση και τη χοληστερίνη και βελτιώνει τη ψυχική διάθεση.

• Τέλος ιδανικά αφεψήματα για την ένταση είναι: βαλεριάνα, γλυκόριζα, λυκίσκος, μελισσόχορτο, σκουτελλαρία, τζινσενγκ και χαμομήλι.

Καταχώρηση Αγγελίας